Monday, February 16, 2009

Main cikgu-cikgu

Tahan.Tahan.Tahan.
.
.
Ok cukup.
.
Saya KALAH dan mengaku tak dapat menahan diri dari memblog.Lihatlah kasih sayang saya yang tidak berbelah bahagi, campur, tolak dan darab terhadap blog.Sangat berbeza dengan kasih sayang saya terhadap hp.Err nasib baik hp tak pandai baca blog, kalau dia tahu saya mengeluarkan pernyataan ini tentu saya telah disentap dan dilipat-lipat seperti ciri-ciri flip nya.(tiada niat berlagak.harap maklum).

Hari ni ada lab SQA jam 11.Dan dengan tak semena-mena saya rasa tersangat susah nak memilih baju ke kelas. (Padahal lab dua jam je pun.Pakai kain batik pun takpe) Eh tak boleh,kerana saya berstatus..(dah padam ayat ni) Maka saya pun membuang tabiat biasa dengan memakai baju ((dah padam ayat ni)ke lab sampai ada aksi-aksi luar biasa yang diekspresi oleh student ump.TAUBAT saya tak akan pakai lagi HAHAHA saya tak suka popular.(sila muntah darah).Harap maklum.(padahal baju tu biasa je bagi pandangan masyarakat, aku je rasa macam alien) Sebelum melangkah keluar saya dah bertanya soalan "OK ke tak ?" sesikit 101 kali, sampai rumate letih menjawab "Ok.." seperti baru lepas marathon 2 kali keliling dunia.HAHAHA. Korang maaf yek sampai mengundang rasa nak merebus dan mencincang dengan penuh tragis padaku. KEKEKEKE.


Petang kami main cikgu-cikgu seperti yang diwar-warkan semalam.


Bab 1 & 2 : Cikgu Aisya

Antara aksi-aksi pelajar semasa cikgu aisya mengajar laju-laju.Jahyu sudah 100 kali meng-head-bang-kan kepala nya tanda faham walaupun cikgu aisya tak tanye pun soalan pada beliau.Kenapakah? Kerana Jahyu pelajar yang sangat suka membuat ekspersi wajah pelajar cemerlang di dalam kelas. (Padahal tersengguk mengantuk tahap kritikal thinking). Jahfar pula 44 kali tanya soalan "Apa definisi Mengantuk ?" (padahal takde kena mengena dengan bab yang diajar)Disebabkan soalan tu susah tahap PHD, Cikgu amik keputusan untuk tak jawab sebab kalau jawab memang risiko nak kena lempang laju-laju sangat tinggi tuk dilaksanakan.Cikgu Aisya yang baik hati juga merasuah pelajarnya dengan choki-choki dan terus mengajar selaju 200km/h dengan sangat bergaya sehingga habis.


Bab 3 : Cikgu Jahfar

Cikgu Jahfar sangat cantik dan mempunyai suara halus seperti angin sepoi-sepoi bahasa.Permulaan yang bagus oleh cikgu Jahfar menunjukan pelajar nya beraksi gah belajar diatas meja belajar.
20 minit Kemudian : Pelajar ___ sudah menurun tahkta ke bawah meja,
Pelajar cemerlang Jahyu pula sudah menukar 101 pelbagai gaya posing maut. (Motif : Mencari kekuatan mencegah rasa ngantuk)
20 saat Kemudian : Pelajar ___ sudah memejam mata sambil belajar dibawah meja dengan kusyuk.
Pelajar cemerlang Jahyu pula beraksi nyawa-nyawa ikan menahan mimpi
datang menjelma secara pukal.
cikgu Jahfar? Terus mengajar dengan penuh semangat berkobar-kobar seperti bermanifesto di pilihan raya.Sangat perihatin dengan kerjaya beliau.HAHA.


Bab 4 : Cikgu Jahyu

Cikgu Jahyu lebih banyak bertanyakan soalan pada diri sendiri berbanding pelajar-pelajar nya.Err.. Paling terkojut apabila tak semena-mena cikgu mendenda Jahya berdiri di bawah kerusi tanpa motif.(tanda tekanan emosi sebab nota SIKIT SANGAT untuk diajar).Akibat sangat takut maka pelajar ___ pura-pura tekun mendengar sampai tersenguk-senguk 101 kali memberi respon paham.HAHAHA.Jahfar lak hanya memberi respon secara batin (menjawab didalam hati).Sampai cikgu rasa dia ajar pada meja tapi bukan pada pelajarnya.Dengan tanpa nokhtah dan bernafas cikgu berjaya menghabiskan bab 4 dengan penuh tekanan perasaan.
.
.

Jah sekalian balik sekolah dengan otak yang sangat tepu akibat serangan pelajaran yang masuk perpadu-padu.Selepas solat meminta doa supaya dimudahkan menjawab test esok, mereka semua pengsan keletihan tanpa menghiraukan makan malam.Semua kurus pada malam ini.Sekian terima kasih.

nota kaki: nama "pelajar __ " terpaksa dirahsiakan atas sebab-sebab tertentu.



Yang menyediakan laporan,

___________________________
(Ketua darjah tingkatan 10 tepu)


No comments:

Post a Comment

 
design by suckmylolly.com