Tuesday, April 14, 2009

celcom vs maxis

Tadi jam 11.20 pergi tengok kawan-kawan present PSM kat astaka.Ramai yang dah habis awal.So far tengok muka diorang macam okey jer happy dan tak ketat.So it means ok la tuh mereka punya PSM.Congrats!.Anyway you guys good luck semoga dapat markah yang best-best nanti.I am happy for you all.Walaupun korang berdepan dengan cabaran lalu lalang lalat depan muka tadi masa tengah present.Aku pun tak paham apa motif lalat tu buat kat astaka. Mungkinkah para pensyarah salurkan mereka sebagai external challenges pada anda? Apa aku cakap neh? apa neh?.

Tapi serius aku pun hanggin monsun timur laut je bila dia terbang sana sini macam aku enjoy the show ke apa.Tak concerntrate aku nak tengok PSM korang.Rasa macam nak sepak laju-laju, lepastu bakar, lepastu pergi blender, lepastu langgar dengan bajak, lepastu pergi curah asid kat badan lalat tu.Geram-geram dengan polution beciri seperti ini.Huh emo nya aku.HAHAHA.Eh tercerita banyak pulak.Back to the main point tajuk kita pada hari ini.


Then balik dari tu, pergi ke cafe untuk mencari makananlah bukan? takan nak shooping kasut pulak.Dekat entrance cafe ada satu team buat promotion hotlink, dari jauh aku nampak dah macam hangin sikit-sikit sebab tiba-tiba ter-flash back tentang maxis yang suke je tipu-tipu orang.Aku tak tau la engkau pernah kena tipu ke tak.Tapi aku dengan Jahyu memang pernah. Serius bengang !@&*(#$%^QA(&* .(Ayok kan dah keluar bahasa-bahasa encrypted.)Haish.Dari jauh kami dah meluahkan perasaan lapok benci terhadap maxis.Sampai je kat entrance ada one guy neh try to approach kami dengan bertanya


"Adik sekarang guna line apa?"
"Ceeeeeelcccccccccooommm"
"Meh la cuba hotlink ni"
"Taaaknaaak mahal, lepastu tipu orang"
"Apa? tipu? meh sini"

pergh serius dengan gedik dan eksennya aku dan Jahyu menjawab dengan begitu bangga sekali tanpa memandang muka that guy sesaat pun sambil berlalu.Terasa macam kat atas pentas runaway sambil tata macam princess, tapi menang pilihan raya.KAH KAH KAH.Hamik-hamik, macam nak balas dendam pon adalah kan. EKEKEKE.Ye aku tetap dengan pilihanku celcom.MUKTAMAD tiada talian hayat lain.

Tahu kenapa aku tak suka maxis?

1. Credit cepat habis argh !@#$^&
2. Tak sempat buat call pun, sms je dah habis credit cis! !@#$%78()*
3. Bila redeem point, tolak point cara macam tak bijak dan tak pergi sekolah.Basic math pun tak tahu ke?.Customer macam aku tak bodoh sangat kalau nak tipu okey.
4. Tipu rate secara senyap, berdosa kau tahu, tipu orang?
5. Tipu pelanggan, dengan statement topup sebelum tarikh bla bla dan dapat free credit rm $$, tapi tak masuk pon,Big fat LIAR!!
6. Call maxis center kena charge? WTH!
7.
8.
9.
10.Mahal

Point 7,8,9 adalah sama seperti point 10.Merah sebagai petanda alergic,Biru sebagai tanda cinta.

sekian, pergilah bangga dengan service provider masing-masing.Janji jangan cakap pasal maxis depan aku.Talk to the hand aku consider.KAHKAHKAHKAHKAH.

2 comments:

  1. xnk komen psl maxis or celcom sbb aku pkai dua2...=P

    tp part lalat tu mmg betul...xle blah betul lalat2 kat astaka tu...time present, makin byk plak dia dtg...jd satu keje plak nk halau lalat2 tu...

    ReplyDelete
  2. tula ingat kite ni wat keje part time halau lalat ke apa.haha ape punya polution daa..hish serabutt

    ReplyDelete

 
design by suckmylolly.com