Saturday, April 25, 2009

Adik

Entry kali ni khas buat satu-satunya adik yang aku ada kat dunia neh.Adik angkat tu cerita lain.Dia neh dah masuk belajar kat The Otomotif College seminggu dah.Siang tadi mak call, cakap adik pergi library buat assignment.Fuyoooooo.Terkojut den.Dah besar rupenya adik aku neh.Lama dia tunggu offer sambung belajar, sebab dah tak tahan sangat tunggu dia pergi gak kolej idaman dia neh.Tak apa walaupun tak dapat IPTA, janji dia minat apa yang dia nak buat tuh dan tak give up easily tengah jalan.Berani lah kau nak give up tengah jalan.Nak kena? (Ceh aku lupa adik aku pun budak silat). Anyway adik CONGRATULATION.You must try hard to accomplish your Diploma in Automotive Technology with flying colors, which is contain more and more bright color than me. InsyaAllah.Of course you can do it.You go bro.Hope your dreams come true.





Ah.Aku rindu sangat kat dia neh.Dia jela tempat aku gaduh dan ketawa.Dia sanggup main masak-masak dengan aku waktu kecik dulu.Malah aku pernah paksa dia main batu seremban, congkak dan barbie dengan aku.HAHA. Dia cuak dan nangis bila aku main pura-pura mati sebab gaduh dengan dia.Sebab selalu je ugut dia macam tu, dia dah jadi bijak sikit dengan geletek aku nak tengok aku mati tipu-tipu ke betul-betul.Cis kantoi.Dia sangat cermat simpan pemberian ayah sejak dari kecik lagi.Pantang nampak kereta mainan.Aku pernah jeles sangat-sangat bila ayah belikan dia control car yang besar sebab dia setuju untuk bersunat umur 5 tahun. Dah la ayah bawa aku sekali masa tuh.Mana aku tak hangin dan berpinar masuk kat toys'r'us tu.Mata aku selalu je bersinar bila jalan kat row barbie.Ibarat syurga buat kanak-kanak. Sesiapa sahaja masuk kat situ akan rasa gian tak nak balik.Serius neh (I tell U).Tak percaya boleh buat experiment dan rasa kan sendiri duit anda kering kontang atau anda mahu dengar budak melalak dan meragam 24 hours? Pilih-pilih.Sangat danger tempat tu.

Lepastu ayah frame pic kereta dan gantung kat bilik dia.Kereta mainan dia paling sayang sampai besar adalah jenis hotwheels.Banyak gila okey.Berbakul-bakul kereta mainan dia, kadang-kadang rasa menyemak je mainan dia tuh. Ayah hadiahkan dia basikal sebab dapat nombor 6.Oya kami pernah tukar chewing gum selepas dah kunyah dalam mulut, sebab nak rasa perisa masing-masing. (Euwww aku ke masa tuh?) HAHAHA aku pun macam tak percaya je.Senang sangat nak pujuk adik mase kecik-kecik dulu, pergi je mcdonals dan dia akan kembali happy.Kalau aku merajuk? mak aku cakap mucung mulut aku boleh sangkut hanger.Mcdonals pun tak jalan.Kalau adik dapat jam spiderman aku pun akan dapat jam the little mermaid.Seriusly dia banyak sangat mengalah dengan aku.Dia sanggup je pakai hp buruk yang dah macam boleh masuk muzium ke apa.(Eh i pun tak heran apa?.HAHA)Dia sangat jarang melawan cakap aku.Walaupun aku pernah ejek dia gemuk waktu dia darjah 4 dulu. KAHKAHKAH.Sekarang aku dapat balik sumpahan gemuk tuh.Argh !@#&**(^#%^2 CIS CIS.

Dia banyak sangat knowledge about car.Selalu share knowledge dengan ayah dan kadang-kadang dia boleh perbetulkan apa yang tersasul oleh ayah.Argh aku sangat hangin kalau tengok magazine mereka bersepah-sepah.(Rasa macam nak sumpah jadi tayar buruk pon ada jugak.)Paling aku suka buat bila mak suruh aku buat sesuatu, lepas tu aku suruh adik buat dan cakap mak yang suruh.EKEKEKE.Padan muka.Bila aku further study dialah yang teman mak dengan ayah kat rumah.Thanks sebab tengok-tengokan mereka dan rumah.Sooner will be my turn and you go for study pulak.Aku rindu nak tarik telinga dia dan suruh dia pergi kedai beli belacan, sayur, telur apa semua.Aku rindu nak rasa thrill dan sakit hati bila nak kejut dia dari tidur.(Rasa macam nak wrestling dia pun ada masa tuh)Aku paling selalu suruh dia basuh toilet dan buang sampah.Kalau dia tak nak buat memang aku akan merajuk secara comel dan hodoh dalam satu masa (Horror gile).I miss you so much. Belajar rajin-rajin okey.Sayang kamo secara banyak dan melimpah ruah.Walaupun selalu je cakap akak garang macam harimau dan selalu bising bila balik bercuti kat rumah.(Aku terima takdir dilahirkan pada tahun harimau, aaaaaaaummm dun blame me) Oya ayah ada belikan dia 125z lepas sekolah.Aku? hon basikal pon aku tak dapat.Sekarang dia bahagia dengan PSP dia.Kau rasa aku hangin tak?

Inilah Mahmud Shah bin Salehudin shah.Orang cakap adik aku hensem.Betul ke?

Pic masa muda-muda dahulu kala kat langkawi

6 comments:

  1. aiii akak ipar....nk jd adik ipar ley?,....encem lew mahmoooooddddd.....agagaggaaga...almk..malu2

    ReplyDelete
  2. huh? jahyu ekau biar botul? hensem? ekau pakai spek tak masa baca entry neh ?

    ReplyDelete
  3. wahhhh.
    comel cerita ni..

    eh 2org adik beradik je ke?
    takde akak ke atau adik perempuan lain ke?
    muahahahaha ;p

    ReplyDelete
  4. cerita comey serupa tuan yang bercerita kan? muahahahah.2 org je la dude.hish nak kena tambah sendiri la.haha.(ayok ayok tak tahu)

    ReplyDelete
  5. ish3...hensem ke????sape yg nk jd adek ipar akak 2???huhuhuhu...nk tau x....nanges bc entry n...die cgt brjimat kn????skang n die bz btl stdy...byk btl asgmnt...cian die penat..akak ckp ngn die..jgn lupe mkn...die dh kurus...btl....xtipu...blk dr jb 2 minggu tgk die kurus...die xde duet kowt...

    ReplyDelete
  6. mesti la hensem, kalau tak takan kakak dia cun.KAHKAHKAHKAH.
    yang baca pun nagis? yang taip entry? berkotak tisu habis.Saje je buat lawak2 supaya readers x dpt detect emosi si penaip.Neway sbg kawan dia terus lah sokong n bg smngt kat dia ok.Ckp kat dia jgn main2.

    ReplyDelete

 
design by suckmylolly.com