Tuesday, May 5, 2009

menghitung hari-hari slide

Sejak balik rumah akhir-akhir ini hidupku terasa penuh.Tiba-tiba limpahan love berterbangan semakin banyak sampai tak sempat nak kutip dan simpan.Lantas tercetuslah suatu kehidupan berciri muka longgar dan mandi tak basah, makan... er makan mesti kena kenyang kalau tak kenyang nanti akan menjadi shrek, ya dan itu sangat horror.(Ceh ayat bukan main lagi,semain-main tak nak mengaku kalah).

Begitulah lain nya cerita kehidupanku yang penuh dan separuh.(Er penuh bermakna lengkap bersama ibu bapa, separuh bermakna dengan si dia, Ah kena tipu, KAHKAHKAH 1-0).Maksud saya separuh bersama saya sahaja.Okey tak faham tak apa sebab tak ada final exam untuk entry ini, jadi tak perlu susah-susah study.(Huhuh engkau nak cerita apo ni jah, lempang lelaju kang).

Okey macam ni, setelah kembali ke pangkuan ibu bapa aku telah diberikan sebuah pemberian yang sangat comel dan canggih.(Ceh nampak sangat aisya neh jakun).Oh ya daripada ayah, bukan dari jiran sebelah rumah ayu.Remember the last last and last time ayah promise nak bagi something pada adorable daughter dia neh. Apa? tak dengar, kuat sikit sebut, ya ya ya handphone.HAHAHAHA.Saya sudah dengar, cukup-cukup tak perlu jerit-jerit.(Boleh baling pasu bunga di komputer masing-masing).

Pada hari ahad lepas ayah telah membawa kami sekeluarga ke butik Sony Ericsson berhampiran Leisure Mall Cheras.Aku telah menjadi terpinga-pinga kenapa dibawa ke mari.(Penipu sangat padahal dalam hati dah bertanggo lala, bersalsa,break dance dan histeria di tempat kejadian).Tapi alah masih buat muka ketat, biasalah nak tunjuk cool.Dengan tak beri salam terus menerpa ke arah model-model hp disitu.Lepas tu terus ada amoi menerpa ke arah aku mem-promote hp yang mahal-mahal kat aku.(Apa kau ingat muka aku ni mahal?, ya sebab tu la dia tunjuk model yang sesuai dengan muka mahal aku ni, tapi sayang nya aku tolak mentah-mentah) HAHAHA, habistu tak akan nak pergi tolak muka amoi mentah-mentah pulak.Macam tak berbaloi je.Padahal? Er aku je yang tahu.(Ceh bukan apa sangat nak rahsia-rahsia pun)


Lepastu macam ada konflik harga di tempat kejadian bersama ayah.Tapi masih steady.Disebabkan ayah yang recomend brand neh aku pun layan je, sebab siapalah aku nak demand.But actually ayah tak kisah, still bagi chance untuk buat choice.Lepas 20 minit usha dan pheewit hp;


ayah : So kaklong nak yang mana?
aku : huh? Err (Pandang ayah, mak dan adik)

ayah : pilih antara yang row ni (tunjuk 6 pilihan)

aku : betul ke ni ayah? boleh ke, ayah kata tadi ......

ayah : tak apa amik je

aku : Emm (pandang mak)

mak : amik je, amik je (sambil merampas 1 phone di row pilihan tadi) untuk tunjuk pilih yang tu.

ayah : yang mana?

aku : (ayok ayok tak tau, yang mana neh? isk isk) susah gila nak jawab

mak : amoi sekejap aa, anak saya memang susah nak buat pilihan, nak beli pun lama.

amoi : haiyo tak apa, lama pun tak apa....... (sambil membebel untuk convince kan aku)

aku : Em yang ni la (muka terus longgar 1 saat selepas itu)


taaadaaa!!!


peachy pink W595 limited edition

Comprehension


So samsung soul hanya tinggal kenangan.Remember with whom I fall in love with?.Ayah penah menyaksikan hp kawan dia tercempak jauh dan laju but still boleh guna and it is by Sony Ericsson.Plus it provide sliding model yang paling bagus compare to samsung & nokia.Ayah pilih originality sebab certain tough reason, thats why pergi beli kat butik dia, sebenarnya aku tak kesah pun nak beli kat mana-mana, asal murah lagi best.HAHA ayat standard IEEE.

ayah : So macam mana?

aku : er macam mana apa?

ayah : yelah macam mana, nak masuk dalam mesin basuh lagi ke?

aku : HEHE, er...taaaaaaaakk

ayah : Jangan sampai kawan ayah perli 'pembersih betul anak kau ni, hp pun dia nak basuh'

mak : kalau masuk mesin basuh lagi, gunalah public phone

aku : Eer akak rasa future feature kena buat water resistance la kan ayah?

ayah : HAHAHA, eleh takut lagi la tu makna nya.

aku : (sumpah tak akan masuk lagi dalam mesin basuh, masuk dalam hati je.Ceh)

summary

Dari comprehension di atas, aku rasa ayah suruh aku pakai hp neh sampai ke hujung nyawa, sebab tu dia pilih sony yang boleh tercempak selaju 200km/h dan setinggi 400 m serta yang penting masih boleh digunakan.KAHKAHKAH.Ye saya faham maksud tersirat itu.


Anyway

Apa pun I love you ayah! Thanks sangat.Fyi aku telah mendapat present birthday dengan begitu advance sekali.Seriously not even once ever in my life asking for handphone.Ayah yang nak bagi sendiri.I never ask.If i ask what will happen? everyone will collapse in no time.HAHAHAHA.Kerana aku akan request sebuah hp yang berciri hp + mesin basuh auto intelligence.EKEKEKEK.Emak sangat comel kerana telah memberi semangat untuk kuasa memilih dengan selamba yaya nya.HAHA.Padahal mak pun nak tapi tak dapat.Tapi mak tak heran, heran sikit je kan? dan buat-buat tak heran EHEHE.Lepas tu kami jalan-jalan di leisure mall.Seronot nya!


Oh!!


R306 white flip

Adik juga telah mendapat birthday present berciri flip juga.[ 3 MEI 2009 ] Walaupun jeles, tapi tak jeles sangat.HAHAHA.(Eh ayat apa neh?).He is more than deserve.Happy birthday adik.Sweet 20.I love you so much.Aku ada lekatkan birhday card dekat peti ais.Nanti akak dah kayo boleh beli kad birthday yang ada muzik pulak.(Ceh, ingatkan nak bagi hadiah kereta ke apa, HAHA).Kalau bagi pun, bagi satu hari je, esok dan selamanya aku pulak pakai kereta tu.HEHE Ah aku gurau serius je la.

tumpang lalu dulu.Nite dan nah bunga untuk anda semua.Ececececeh.



Tomorrow : Pleasure sick of ASP.NET (class 9 am-5 pm) *sigh

5 comments:

  1. OMG Kak Sya your new phone is Soo HAWT!Suits you well!
    Love it

    ReplyDelete
  2. fatihah : yep pinnnnnnnky peach, haha relex la along, meh la kalau nak usap hp ni.
    kimarejha : =p
    dude : tq en dude
    espree : really? waaaaa *lap air mata

    ReplyDelete

 
design by suckmylolly.com